środa, 13 stycznia 2016

"Kuracja samobójców" Suzanne Young

PREMIERA już dzisiaj!

Powracające wspomnienia.


Suzanne Young stworzyła serię książek poruszając jeden z najbardziej przygnębiających tematów – samobójstwa. Połączenie tego z fikcją literacką sprawiło, że seria „Program” jest naprawdę dobrą dystopią. W „Kuracji samobójców” śledzimy dalsze losy bohaterów, nie unikając nagłych zwrotów akcji, czarnych charakterów i pełnej napięcia fabuły. Autorka udowodniła, że można kontynuować serię na wysokim poziomie.

„Program sprawił, że stali się innymi ludźmi. Uleczył ich, a równocześnie zniszczył.”

Program powraca. Epidemia przedziwnej choroby, która prowadzi do samobójstw, poszerza się, i tym samym Program swoimi mackami sięga coraz dalej. Drastyczna terapia jaką muszą przejść młodzi ludzie przechwyceni przez agentów Programu, to nic w porównaniu z tym, co szykuje się dla „beznadziejnych” przypadków. Program wprowadza lobotomię, jako ostateczny krok w terapii. Program nie tylko pozbawia pacjentów wspomnień, teraz będzie pozbawiał ich również emocji.
Fabuła książki rozpoczyna się w momencie, w którym skończyła się poprzednia część. Sloane i James spotykają się z buntownikami, by do nich dołączyć. Wiedzą, że nie mogą nikomu ufać, nie czują się bezpieczni, gdy wciąż są ścigani przez Program. Muszą jednak trzymać się razem, by położyć kres Programowi i metodom jakie stosuje. Pojawienia się Realma sprawia, że Sloane przeżywa większe emocje, co niekorzystnie wpływa na jej zdrowie. Wspomnienia powracają i tyko cienka nić dzieli ją od szaleństwa. Sytuacja się pogarsza, gdy Program robi nalot na jedną z ich kryjówek…

„Kuracja samobójców” to książka, która pochłania wszystkie myśli i odrywa od rzeczywistości. Przenosząc się do świata, gdzie co trzecia młoda osoba odbiera sobie życie, nie jest łatwym krokiem. Autorka tak napisała powieść, by nawet przez chwilę nie przewinęła się czytelnikowi myśl, by porzucić czytanie. Choć temat nie jest jednym z najszczęśliwszych, wśród melancholii i samobójstw odnajdujemy prawdziwe wartości i emocje, które towarzyszą nam do ostatniej strony. Suzanne Young utrzymała poziom i tym samym „Kuracja Samobójców”, jako kontynuacja serii, jest naprawdę bardzo dobrze napisana. Już na pierwszej stronie zaczyna się akcja, dzięki czemu nie mamy chwili wytchnienia. Niespodziewane zwroty akcji, zaskakujący bohaterowie to tylko niektóre czynniki wywołujące prawdziwą burzę emocjonalną.

„Czułam, jak pochłania mnie nicość. Stawałam się czarną dziurą, w której nie istniało nic poza rozterkami i poczuciem rezygnacji.”

Bohaterowie „Kuracji samobójców” to niezwykle dobrze wykreowane postacie. Prócz osób z poprzedniej części, pojawiają się nowe, które wnoszą do powieści dużo tajemniczości i barwy. Pojawienie się twórcy Programu już samo w sobie przyprawia o gęsią skórkę, a niezwykle silna i odważna Dallas, sprawia, że pojawia się uśmiech na twarzy. Sloane i James po raz drugi przeżywają swoją miłość. Stają się silniejsi, lecz brak wspólnych wspomnień mąci im w głowach. Mają przecież tabletkę, która przywraca utracone wspomnienia, jednak to tylko jedna tabletka. Czy któreś z nich skorzysta z tego daru, czy też może przekleństwa?

Dużą niespodzianką dla mnie, jak i pewnie dla wszystkich czytelników, jest spis treści książki. Tak właśnie, spis treści, który sugeruje, że oprócz części drugiej „Programu” możemy przeczytać również dodatek do serii – „Rehabilitacja”. Liczy on około 60 stron i opowiada o Michaelu Realmie, który sześć miesięcy po tym, jak upadł Program, postanawia z pomocą przyjaciela, Jamesa, odszukać osoby, które skrzywdził działając jako tajny agent w Programie. Jest to bardzo miłe zaskoczenie. Wyobrażacie sobie mój zaciesz na twarzy, gdy już wiemy, że fabuła się kończy, czujemy to w kościach, ale coś nie gra, bo do końca zostało się jeszcze 60 stron. Przewracamy kartkę, a tam tytuł mini części książki. Oby więcej takich niespodzianek.

Książkę polecam wszystkim, którzy chcą zatopić się w dobrej lekturze. Nie musicie się martwić, mimo wszystko nie jest to dołująca książka, która w okrutny sposób pozbawia nas uśmiechu. To powieść, która pokazuje, że w każdej sytuacji trzeba być silnym, ufać swojemu instynktowi i nie poddawać się, choć wiemy, że szanse na wygraną są małe. Suzanne Young odwaliła kawał dobrej roboty i z niecierpliwością czekam na kolejną część „Programu”.


Autor: Suzanne Young
Tytuł oryginalny: The Treatment

Seria Program. Część Druga
Wydawnictwo Feeria Young
Data wydania: 13 stycznia 2016

Liczba stron: 448
Kategoria: literatura młodzieżowa, fantasy 
Moja ocena: 10/10











Za książkę dziękuję Wydawnictwu Feeria Young
http://wydawnictwofeeria.pl/pl/

22 komentarze:

  1. Aktualnie mam zamiar przeczytać dopiero pierwszą część i nie mogę się doczekać aż po nia siągnę. Strasznie kusi! :)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/01/restart.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Przede mną jeszcze pierwsza część, którą muszę w końcu zakupić i przeczytać. Seria zbiera same pozytywne opinie, a to niesamowicie zachęca do sięgnięcia, dlatego na pewno jej się nie oprę. Pozdrawiam serdecznie :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę ją przeczytać :D choć w pierwszej kolejności oczywiście jest Plaga samobójców która chodzi za mną już od dłuższego czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę, że w Twojej ocenie drugi tom jest bardzo dobry! Mam nadzieję, że wkrótce uda mi się go przeczytać! :>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Zostałaś nominowana do LBA na moim blogu http://wswiecieksiazeek.blogspot.com/2016/01/liebster-blog-award-nominacja.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  6. W "pladze samobójców" zakochałam się od pierwszej strony i z niecierpliwością czekałam na nastepną część. Na szczęście, uda mi się ją przeczytać już w przyszłym tygodniu!!

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę pierw sięgnąć po Plagę samobójców, bo tytuł mnie strasznie intryguje

    OdpowiedzUsuń
  8. Już zamówiłam i nie mogę się doczekać na kuriera. Mam wrażenie, że kiedy tylko przyjdzie paczka to od razu się na nią rzucę nie zwracając uwagi na pozostałe książki które zamówiłam ponieważ na tą czekam już od premiery I tomu :D I zakochałam się w niej <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam już o tej serii i mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem dopiero w połowie drugiej części i jak na razie nadal jestem zachwycona. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie muszę po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Strasznie jestem ciekawa tych nowych bohaterów :) I oczywiście tego, jak to się wszystko potoczy... Mam nadzieję, że mnie też się tak bardzo się spodoba!

    OdpowiedzUsuń
  13. Już dzisiaj się za nią zabieram! Zakochałam się w Pladze od początku, ostatnie strony czytałam nawet kilka dni, bo nie chciałam żeby się skończyła. Dawno książka mnie tak nie wciągnęła, oby druga część była równie dobra. :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka nie jest droga bo 40 złotych ale 40x3=120 a to już jest dużo :D.
    Mimo tego mam już w planach kupienie pierwszej części, jeśli nie uda mi się jej wygrać w konkursie i z pewnością przeczytam, bo zapowiada się rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przede mną jeszcze pierwsza część, której już nie mogę się doczekać. Jestem bardzo ciekawa tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak długo czekałam na tę książkę! Będę musiała jeszcze poczekać do lutego, bo mój portfel ma inne plany na ten miesiąc :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Gadam i gadam, że mam ją w planach, ale nic z tych planów nie wychodzi! Muszę w końcu przeczytać pierwszą część, bo niezły jest na nią szał :) tyle pozytywnych recenzji i taka ciekawa fabuła!

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie na nową recenzję,
    Przerwa na książkę

    OdpowiedzUsuń
  18. Mimo że tematyka książki wydaje się ciężka, bardzo chcę ją przeczytać. Już sam pomysł na opowieść bardzo mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  19. Po pierwszym tomie nie mogłam się doczekać kolejnego! Twoja recenzja jeszcze bardziej mnie nakręciła!
    Szukając informacji o kolejnym tomie znalazłam konkurs, w którym można ją wygrać. Podaję link może komuś się przyda ;) https://www.facebook. com/Stylowi/photos/a.211480155616343.42162.208083029289389/869861473111538

    OdpowiedzUsuń
  20. Strasznie mnie ciągnie do tych książek. A po tej recenzji jeszcze bardziej mam chęć je zakupić. Niestety jest tak dużo książek a tak mało pieniędzy na nie :(
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    czas-dla-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Myślę, że "Kuracja samobójców" to książka godna uwagi, chociażby ze względu na tematykę. Okrutna prawda miesza się tu z fikcją, jednak można dostrzec długą i wyraźną linię, zarysowaną między nimi.
    Książka stała się fenomenem, więc możliwe, że wkrótce trafi i na moją półkę
    Pozdrawiam serdecznie,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń