piątek, 27 listopada 2015

"Wojownicy. Ucieczka w dzicz" Erin Hunter

Autor: Erin Hunter
Tytuł oryginalny:
Into the Wild
Seria Wojownicy. Tom 1
Wydawnictwo Nowa Baśń
Data wydania: 30 czerwca 2015
Liczba stron: 336
Kategoria: fantasy, literatura młodzieżowa 
Moja ocena: 8/10


Kocie Klany


Pomysł na „inną” fantastykę zawsze jest dobrym pomysłem. Pisarz odchodząc od powszechnych stereotypów i dość popularnych istot nadnaturalnych może tylko na tym zyskać. Erin Hunter odeszła od popularnych tematów i stworzyła coś, co przyciągnęło miliony czytelników. „Ucieczka w dzicz” rozpoczyna serię „Wojowników” – serię o walecznych kotach, o odwadze, honorze, lojalności i zaufaniu.

Lasy od wieków należą do dzikich kotów. Każdy klan kotów ma swoje terytorium, którego strzeże przed innymi. Obecnie panują cztery klany dzikich kotów i każdy wie, gdzie jego miejsce. Jednak brak pożywienia zmusza jeden z klanów do złamania reguł, złamania kodeksu wojownika. Klan Pioruna musi się bronić przed Klanem Cienia. Przywódczyni Klanu Pioruna zmuszona jest przyjąć do swojego klanu domowego kota, który okazuje się bardzo waleczny i oddany życiu w lesie. Czy to wystarczy, by pokonać bezwzględny Klan Cienia?

„Ucieczka w dzicz” to książka dobra dla czytelnika w każdym wieku. Tym bardziej, że na okładce zamieszczona jest informacja, iż treść książki odpowiednia jest również dla młodszych czytelników. Bo to oni powinni się uczyć o lojalności, o zaufaniu, o honorze. Oni głównie powinni kształtować w sobie postawę godną „wojownika”. Oni powinni wiedzieć czym jest dobro, a czym zło. Zdaję sobie sprawę, że wychowanie dziecka nie jest prostą sprawą i dlatego powinniśmy zachęcać młodych czytelników, by sięgali po takie właśnie książki. „Ucieczka w dzicz” w sposób prosty i ciekawy przedstawia czym jest lojalność, czym jest odwaga i zaufanie. Ma wpoić młodym czytelnikom dlaczego warto być szczerym i dlaczego warto się poświęcać dla bliskich, a dorosłym ma uświadamiać, że takie cechy są warte posiadania.

Książka napisana jest bardzo przystępnie. Czyta się ją szybko i z zaciekawieniem, które nie opuszcza nawet na chwilę. Akcja mknie do przodu, nie zwalniając na chwilę. Bohaterowie, mimo że są to koty, posiadają cechy charakteru, które przypisujemy ludziom. Takie książki mają właśnie kształtować młodszych czytelników. „Wojownicy” wystartowali bardzo dobrze i mam nadzieję, że kolejne części będą na równie wysokim poziomie.

Powieści o kotach nie są codziennością. A wymyślenie takiej fabuły, by była odpowiednia i dla młodszych, i dla starszych czytelników to nie lada zadanie. Autorce udało się doskonale wszystko połączyć tworząc ciekawą całość i mam nadzieję, że nie zabraknie jej pomysłów. „Ucieczka w dzicz” to zaledwie początek historii o klanach kotów. Książkę polecam wszystkim, którzy nie boją się zderzenia z prawdziwymi zasadami. A dla miłośników kociaków ta książka będzie czymś naprawdę wyjątkowym. Czytać o swoich ulubieńcach to marzenie każdego czytelnika.


Za książkę dziękuję Wydawnictwu Nowa Baśń.


13 komentarzy:

  1. Jakoś fabuła, i bohaterowie - odpychają mnie od książki. Mogę ją przeczytać, gdyż mam ku temu okazję, ale jeszcze się nie skusze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm brzmi całkiem innowacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię koty, ale tę książkę sobię odpuszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka ciekawi mnie już od długiego czasu, szczególnie ze względu na to, że występują w niej same zwierzęta ;)
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi sie podobała i już oczekuję 2giej części

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoja recenzja szczerze zaciekawiła mnie tą książką :D Będę jej zatem wypatrywać! Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie: http://majkabloguje.blogspot.com/2015/11/wygraj-ksiazke-sabiny-jakubowskiej-dom.html Buziaki ! :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Okładka mnie zauroczyła! Z kolei Twoja recenzja zaciekawiła, więc będę się za książką rozglądać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. już patrząc na samą okładkę mam wielką ochotę sięgnąć po tą książkę.. mam nadzieję że wkrótce do mnie trafi ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie mam poejcia co o tym myslec :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem w tej powieści zakochana. Koniec kropka. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam o tej powieści i jest bardzo zachęcająca. Tym bardziej, że o kotach, a te zwierzątka wprost ubóstwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo podoba mi się ta książka

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń