sobota, 6 czerwca 2015

"Jacy Jesteśmy. Nasza Oficjalna Autobiografia" One Direction

Autor: One Direction
Tytuł oryginalny: Who We are

Wydawnictwo Nowa Baśń
Data wydania: 1 czerwca 2015

Liczba stron: 352
Kategoria: autobiografia, muzyka 

Moja ocena: 10/10


Jeden kierunek.


Jak tylko dowiedziałam się, że chłopaki z One Direction piszą autobiografię od razu wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Mimo, że mam już ponad ćwierć wieku to nie wstydzę się tego, że jestem ich fanką. Jestem z tego dumna i dumna z nich, z tego, że wciąż tworzą muzykę i że napisali coś tak wyjątkowego – „Jacy Jesteśmy. Nasza Oficjalna Autobiografia”.

„Szczerze? Cała nasza historia jest moim ulubionym wspomnieniem.”

Autobiografia podzielona jest na 6 części. Po krótkim wstępie, czytamy osobno wspomnienia każdego z chłopaków. Liam, Niall, Harry, Zayn, Louis – w takiej właśnie kolejności poznajemy emocje, uczucia jakie doświadczali chłopaki podczas przesłuchań do „X-Factora”, w czasie trwania programu, w czasie ich pierwszej trasy, nagrywania płyt. Jest tego mnóstwo. Każdy z nich tworzy niesamowitą opowieść o dorastaniu, poznawaniu siebie, swoich słabości, odkrywaniu nieznanych dotąd rzeczy. Na koniec mamy wspólny dialog między chłopakami – taki mały wywiad, który czyta się bardzo przyjemnie.

„Nigdy sobie nie odpuszczamy, bo nasi fani zasługują na to, co najlepsze.”

Książka jest przepełniona cudnymi zdjęciami. Zresztą, cała oprawa graficzna jest nieziemska. Przez to książka się nie nudzi i chcemy poznawać coraz więcej szczegółów. Zdjęcia są bardzo dobrej jakości. Mamy zdjęcia z dzieciństwa, jak i ze sceny. Prawdziwą gratką dla fanów One Direction są autografy chłopaków! Tak! Znajdziemy je na twardej okładce. Sprawiają wrażenia mega realnych. Przyznam się szczerze, że dopiero po przeczytaniu połowy książki zorientowałam się, że one tam są. Siedziałam i patrzyłam się na nie zahipnotyzowana kilka minut. Czasami Directioner może oszaleć na punkcie takich szczegółów.

„Czuję, że cokolwiek się zdarzy w przyszłości i cokolwiek z nami będzie, zawsze pozostanie nam świadomość, że przeszliśmy przez to razem.”

Uwielbiam zdjęcie na okładce. Widać na nim pięciu, już dorosłych, facetów, których połączyła miłość do muzyki. Jak to przystało na One Direction zmierzają w jednym kierunku, który ich uszczęśliwia i daje mnóstwo radości i zabawy. Każdy z nich wspomina w książce, że mimo ciężkiej pracy zawsze mają czas na zabawę i wygłupy. Są przecież młodzi, sodówka im nie uderzyła do głowy, więc czemu nie mieli by się czasem powygłupiać? Właśnie to jest ich sposób na relaks. Spędzanie razem czasu. Nie osobno, bo nie chcą przesadnie analizować niczego, tylko razem, jak na zespół przystało.

„Nie myślcie dalej niż tydzień do przodu, nie słuchajcie plotek na swój temat, ciężko pracujcie i nie traćcie celu z oczu.”

Książkę czyta się bardzo szybko. Zresztą, który fan przeczytał by autobiografię swojego idola w miesiąc? Każdy pragnie poznać jak najszybciej każdy szczegół, każde zdanie. Myślę, że nie tylko fani One Direction powinni przeczytać ich autobiografię. Każdy na pewno znajdzie dla siebie odpowiednią motywację by dążyć do celu, by się nie poddawać i wierzyć w siebie. Dlatego polecam książkę każdemu. To lektura, która opowiada, jak pięć młodych dzieciaków, z dnia na dzień musiało wejść w dorosłe życie i stracić nieco prywatności.

A na koniec jeszcze kilka cytatów, które szczególnie zapamiętałam:
„Żeby coś robić dobrze, trzeba czasem to zrobić źle.”

„Moja umiejętność koncentracji jest jak u złotej rybki i nie umiem spokojnie usiedzieć w miejscu. Podczas gdy to piszę, pewnie bawiłem się telefonem już dziesięć razy w ciągu ostatnich dziesięciu sekund, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.”

„Jeśli sam będę kiedyś miał dzieci, na pewno chciałbym, żeby osiągnęły więcej niż ja – bo dla dzieci zawsze się pragnie tego, co najlepsze.”

„Jeśli przytrafi ci się coś nieprzyjemnego, zatrzymaj się na chwilę i pomyśl, jakie dobre rzeczy mogą z tego wyniknąć.”

„Uważam, że trzeba próbować zmieniać świat, nawet jeżeli te zmiany byłyby bardzo małe.”

„Podobno najlepsze zespoły są jak gangi – i ja naprawdę w to wierzę. Trzymamy się razem i cokolwiek się wydarzy w przyszłości, nadal będziemy takim gangiem. Nawet jeśli za pięćdziesiąt lat któryś z nas robiłby coś sam, chciałbym go w tym wspierać.”

„Staramy się z chłopakami być tak normalni, jak to tylko możliwe w naszym nietypowym zawodzie. Nie możemy pozwolić, żeby sława nas zmieniła.”

„Nie żałuję ani jednego dnia, ani jednej godziny, ani jednej minuty czy sekundy. Jak się z tego nie cieszyć? Jak mógłbym nie być wdzięczny za tę szansę, za ten zaszczyt i za te przeżycia?”


Za książkę dziękuję z całego serca Wydawnictwu Nowa Baśń. 


5 komentarzy:

  1. Również jestem fanką tego zespołu, bardzo chciałabym sięgnąć po tę biografię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam naprawdę :) niesamowite uczucia podczas czytania :)

      Usuń
  2. Jeju uwielbiam ich *-* muszę mieć tę książkę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy fan powinien ją mieć :) też ich uwielbiam a autobiografia jest super! Polecam!

      Usuń
  3. Kiedyś szalałam na ich punkcie, dziś mogę powiedzieć, że lubię i na pewno chciałabym sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń