piątek, 21 sierpnia 2015

Liebster Blog Award #3, #4, #5, #6 i #7, czyli dużo pytań :)


Dzisiaj przychodzę do Was, dla odmiany, z Liebster Blog Award x5 :) Trochę uzbierało mi się nominacji, dlatego przygotujcie się na masę pytań i, mam nadzieję, wyczerpujące odpowiedzi :)

Uwielbiam takie zabawy i zawsze chętnie biorę w nich udział.
A więc zaczynamy zabawę! :)



#3 
Pierwsza nominacja pochodzi z bloga Czytelnia Dominiki, a oto pytania i odpowiedzi:

1. Ile stron liczy ostatnio przeczytana przez Ciebie książka i jaki ma tytuł?
400 - „Pulse” Gail McHugh <3

2. Czy założenie bloga było dla Ciebie spontaniczną decyzją, czy starannie ją najpierw rozważyłaś?
Może nie była to starannie przemyślana decyzja, ale też nie spontaniczna. Zaczęło się od czytania książek, później, znacznie później dostałam książkę od wydawnictwa, którą musiałam zrecenzować. I tak się zaczęło. Wciągnęłam się w recenzowanie, a żeby moje opinie miały szersze grono odbiorców, założyłam bloga.

3. Czy gdy zakładałaś bloga, to jakaś inna blogerka, inny blog był dla Ciebie inspiracją, źródłem motywacji? Jeśli tak to jaki?
Nie, chyba nie. Przeglądałam blogi recenzenckie, ale nie byłam z żadnym "zaprzyjaźniona". Swojego bloga tworzę według swoich zasad.

4. Jaka okładka ostatnio tak Ci się spodobała, że najchętniej siedziałabyś przed monitorem kilka godzin i po prostu się na nią gapiła?
Uwielbiam okładki książek!! Czasami ponosi mnie i kupuję książki jedynie patrząc na okładkę. A ostatnio bardzo mi się spodobały okładki z serii "Piękna Katastrofa". Są po prostu magiczne!

5. Czy masz konto na lubimyczytać? Jaka książka została ostatnio przez Ciebie oznaczona jako "chcę przeczytać"?
Tak mam.Tutaj link :) A ostatnią książką jest "Wybrana o zmroku" :)

6. Na jaką książkę i film czekasz najbardziej w drugiej połowie roku?
Książka to na dzień dzisiejszy "Plaga samobójców", bardzo mnie intryguje nowa seria od Wydawnictwa Feeria Young. Z telewizją ostatnio jestem na bakier, więc nie czekam na żaden film :)

7. Czy jest jakiś zagraniczny tytuł, który chętnie zobaczyłabyś na polskich półkach?
Jestem "kolekcjonerką" książek, dlatego każdy tytuł chętni by zagościł na moich półkach :D teraz czekam na nowy regalik, więc muszę go jakoś zapełnić :D

8. Jaki film mogłabyś mi polecić?
Hmm może coś z nieco starszych filmów? Np. "Mój przyjaciel Hachiko". Okropny wyciskacz łez! :)

9.Piosenka, której ostatnio słuchasz nałogowo to...
Drag Me Down - One Direction oraz Cool for the Summer - Demi Lovato. Tych dwóch tytułów słucham cały czas :)

10. Co sądzisz o promowaniu konkretnych książek? Koszulki, mnóstwo konkursów, długopisy itp.? Uważasz to za przesadę czy jesteś jak najbardziej za?
Jestem zdania. że "wszystko jest dobre, ale z umiarem". Lubię gadżety książkowe i jestem za promowaniem w ten sposób książek, tylko nie popadajmy w obłęd. :)

11. Czy sięgasz tylko po nowości i popularne, polecane przez wszystkich książki, czy może lubisz te te starsze, nieznane wielu osobom tytuły?
Jasne, że lubię starsze tytuły. Raz na jakiś czas kupuję sobie nawet po całe serie jakiś starszych książek i w miarę możliwości czasowych czytam :)


#4 
Kolejna nominacja z bloga Carpe Books:

1. Do uniwersum jakiej książki/serii chciałabyś się przenieść?
Do Wodospadów Cienia :) Gdy już urodziłabym się o północy i posiadała jakiś niezwykły dar, na pewno bym miała zgraną paczkę w obozie. 

2. Jakiej muzyki słuchasz? Masz ulubionych wykonawców?
Słucham przeróżnej muzyki. Nie mam jednego ulubionego gatunku. Piosenka musi mi wpaść w ucho, po prostu. Może to wydawać się dziecinne, patrząc na mój wiek, ale bardzo często słucham One Direction czy Demi Lovato. I nie wstydzę się tego. Ci wykonawcy mają takie piosenki, które lubię śpiewać, chociażby pod prysznicem, czy jadąc autem :) Z polskich wykonawców na szczycie mojej listy jest Enej, czy Lemon.

3. Którą lekturę szkolną najgorzej wspominasz?
Muszę się przyznać, że nie przeczytałam żadnej lektury szkolnej. Wstyd i hańba, no ale czasu już nie cofnę :)

4. Najładniejszy tytuł książki to...
"After. Już nie wiem, kim bez ciebie jestem"

5. Ulubiony i najbardziej znienawidzony przedmiot w szkole?
Ulubiony to geografia, a znienawidzony hmm fizyka :)

6. Jeśli mogłabyś nagle zyskać jakąś magiczną moc, byłaby to...
Możliwość wyczarowania sobie każdej upragnionej książki :)

7. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
Chyba od "Pamiętników Wampirów". Wcześniej poczytywałam książki , ale to ta seria wciągnęła mnie w świat literatury, w którym błądzę do tej pory i co najlepsze, nie chcę znaleźć wyjścia :) 

8. Jeśli musiałabyś jeść tylko jedno danie do końca życia, byłoby to...
Wszystko co ma w sobie brzoskwinie :) Kocham brzoskwinie!

9. Gdybyś mogła zmienić zakończenie (albo fragment) jakiejś książki, co byś zmodyfikowała i, przede wszystkim, która książka by to była?
Podobno ciężko jest poprawić cokolwiek w książce już napisanej, gdyż trzeba uważać żeby nie przedobrzyć. Sama nie wiem, co bym chciała zmienić i w której książce. Czasami, czytając na bieżąco, mam wrażenie, że inne zakończenie byłoby lepsze, ale jednak dochodzę do wniosku, że skoro autor tak zakończył to miał w tym jakiś konkretny sens i przeznaczenie. Dlatego nie, nie będę nic zmieniać :) 

10. Z jakim książkowym bohaterem umówiłabyś się na spotkanie?
Z moją pierwszą miłością książkową Stefanem Salavtore :)

11. Gdybyś mogła zmienić się w jakąś magiczną istotę, to stałabyś się...
Wampira :) Jest to moja pierwsza miłość do istot nadnaturalnych, więc pozostanę jej wierna :)


#5
I kolejne pytania z bloga Hope In Books:

1. Co byś zrobiła gdyby na Twojej ulubionej książce siedział ogromny pająk i za żadne skarby nie chciał zejść? Zabiłabyś na książce?
Nie! Jakimś sposobem musiałabym go strącić i zneutralizować wszędzie byle nie na książce! :) Ostatnio (wstyd się przyznać) ale na jednej z moich książek siadła mucha i niestety zrobiła sobie z niej kibelek :D Musiałam wycierać książkę, ale dziada zabiłam :D

2. Masz swoje ulubione kreskówki z dzieciństwa? Jeśli tak to jakie?
Na pierwszym miejscu zawsze jest Scooby-Doo! Uwielbiam te bajki!

3. Chciałabyś kiedykolwiek napisać własną książkę?
Tak. Jednym z moich marzeń jest napisanie książki, która trafi do szerszego grona czytelników. Mam kilka pomysłów, ale przeraża mnie pisanie książki. Wiem, że to nie jest proste zadanie i chyba nie mam tyle odwagi i wiary w samą siebie, że będę potrafiła to zrobić.

4. Twoje ulubione perfumy?
Today z Avonu :)

5. Zakochałaś się kiedyś w bohaterze jakiejś książki? Kto to był ?
Względem książek to jestem bardzo kochliwą i uczuciową osobą. Beczę na momentach, na których "normalny" czytelnik nie uronił by choćby kropelki łzy, kocham prawie każdego bohatera, a co za tym idzie po każdej lekturze mam ogromnego "kaca książkowego".

6. Jaki jest Twój najlepszy przyjaciel?
Mam psiapsiółkę Milenkę :) Buziaczki Kochana! :* Moja druga połowa serce jest moim najwierniejszym przyjacielem :* i mam dwa świniaczki Henia i Mychę i chociaż czasami mnie ugryzą, to i tak znają nie jedną moją tajemnicę :)

7. Top 5 najlepszy piosenek ostatnich tygodni na Twojej playliście?
One Direction - Drag Me Down
Demi Lovato - Cool for the Summer
Lemon - Spójrz
Adam Lambert - Ghost Town
Enej - Kamień z napisem Love

8. Jaki jest Twój ulubiony cytat?
Ostatnio ten: "Odważni są Ci, którzy zostają i walczą u twego boku"

9. O czym myślisz gdy zasypiasz?
Może to wydawać się dziwne, ale nie lubię zasypiać :) Nie lubię po prostu leżeć na łóżku w głuchej ciszy z zamkniętymi oczami i myśleć o tym żeby zasnąć. Dlatego albo zasypiam przy włączonym telewizorze albo z słuchawkami w uszach :) I staram się nie myśleć o niczym :P

10. Co byś zrobiła gdyby w Twoim mieście panowała epidemia a w księgarni obok oddawali Twoje ulubione pozycje za darmo?
Wzięłabym największą taczkę na świecie i podjechałabym nią pod tę księgarnię :) Kij z epidemią, ale za to miałabym dużo książek w ostatnich chwilach życia i umarłabym szczęśliwa, z uśmiechem na twarzy patrząc na taczkę pełną MOICH książek :)

11. Co myślisz o anonimowych blogerach?
Nie mam za złe ludziom, że nie chcą się ujawnić. Są ludzie nieśmiali, są ludzie, którzy z jakiś względu chcą pozostać anonimowi i ja to szanuję. 


#6 
Przedostatnia na dzisiaj nominacja z bloga Oczytane:

1. Jaką książkę zabrałabyś na bezludną wyspę?
Trudny wybór, tym bardziej, że chodzi o jedną książkę.  Niech będzie "After 3. Ocal mnie". Opasłe tomisko i według mnie najlepsza część serii :)

2. Co jesz/ pijesz podczas czytania?
Podczas czytania zjadłabym niemal wszystko :) Ręka bez przerwy wędruje gdzieś, gdzie stoją jakieś przekąski. A pijam zazwyczaj napoje gazowane :)

3. Czy masz jakieś pasje oprócz czytania? Jakie?
Kiedyś grałam na gitarze i klawiszach oraz zajmowałam się grafiką. Teraz nie mam już na to tyle czasu, zważywszy, że 100% wolnego czasu spędzam na czytaniu książek :) Uwielbiam też układać puzzle :D

4. Jakie są Twoje ulubione zwierzaki występujące w książkach?
Nigdy się nad tym nie zastanawiałam :) Ale z tego co pamiętam to ostatnio w książkach, które przeczytałam występowały koty, więc niech będą kotełki :)

5. Dlaczego zaczęłaś blogować?
Po części odpowiedziałam na to pytanie w nominacji #3, pytanie 2. Po prostu chciałam, żeby moje recenzje trafiały do szerszego grona odbiorców.

6. Wolisz okładkę miękką czy twardą? Dlaczego?
Miękką. Wiem, że ona się szybciej niszczy, ale lepiej leży mi w dłoni książka w miękkiej okładce :)

7. Gdzie najczęściej czytasz książki? (Na sofie, w łóżku, przy biurku itp.)
Wszędzie gdzie się da! Ale najczęściej chyba w łóżku :)

8. Wolisz czytać w pozycji leżącej czy siedzącej?
Półleżącej :) Czytanie całkiem na leżąco wymaga trzymania książki, a co za tym idzie mogą zaboleć ręce :) Długie siedzenie wiąże się z bólem kręgosłupa (przynajmniej w moim przypadku). Więc pozycja półleżąca jest dla mnie najbardziej optymalną pozycją do czytania :)

9. Jaka jest twoja ulubiona książka jednotomowa?
Trudne pytanie! Serce skradła mi "Bezczelna" Martyny Kubackiej :)

10. Okładka jakiej książki najbardziej ci się podoba?
Odsyłam do pytania 4 nominacji #3 :)

11. Gdyby twoja biblioteczka płonęła, to które pięć książek byś uratowała? (może być 5 serii)
O nie! tfu tfu tfu odpukać w niemalowane! No ale odpowiedzieć trzeba... Na pewno serię "Pamiętniki Wampirów", na pewno serię "Wodospady Cienia", serię "After". To już 3... po czwarte "Bezczelną" i ostatnią książką będzie "Pulse".


#7
I ostatnia nominacja pochodzi z bloga Czytanie Naszym Życiem:

1. Jaki jest Twój ulubiony przedmiot szkolny?
Odsyłam do pytania nr 5 z nominacji #4 :)

2. Ile razy przeczytałaś swoją ulubioną książkę (jeżeli taką masz)?
Na razie nie mam czasu żeby wracać do przeczytanych książek. Ale jeżeli znajdę jakąś cząstkę czasu to z pewnością powrócę do "Pamiętników Wampirów".

3. Czy uczciwie czytasz lektury szkolne?
I znowu odsyłam do pytania nr 3 z nominacji #4 :)

4. Czy zdarzyło Ci się kiedyś zostać wyśmianym z powodu swojego zamiłowania do literatury?
Nie, jeszcze mi się to nie zdarzyło. Chociaż ostatnio, jak kogoś poprawiłam, bo wysławiał się "złamaną polszczyzną" to inna osoba powiedziała (z sarkazmem w głosie) coś w tym stylu "że dlaczego jeszcze książki nie wydałam z tym moim zamiłowaniem do literatury". Wiem, że to miał być żart, ale nie wszyscy mogli to tak odebrać.

5. Bliska Ci osoba jest przeciwniczką książek. W jaki sposób zachęcisz ją do czytania?
Moja połowa serca jest na bakier z książkami :) Dostał w prezencie (ode mnie oczywiście) książkę o wędkowaniu i jest to chyba jedyna jaką przeczytał :) Nie znajduję sposobu, by go namówić do czytania, a wiadomo im bardziej się naciska tym bardziej się zniechęca.

6. Jakie jest najdziwniejsze miejsce, w którym czytałaś książkę?
Nie przychodzi mi takie do głowy :) Czytam książki wszędzie gdzie mam chwilę, w kolejce, w łazience, na łóżku, na podłodze, na huśtawce, na trawniku, w samochodzie, w busie, a nawet jak idę chodnikiem :)

7. W jakim wieku nauczyłaś się czytać? ;)
Dobre pytanie! Nie mam pojęcia :D

8. Twoje zamiłowanie do czytania trwa od dzieciństwa czy przyszło z czasem?
Przyszło z czasem. Tak jak już wspomniałam wcześniej, nie pałałam miłością do lektur szkolnych i w czasach mojej przygody z edukacją nie czytałam za wiele. Zamiłowanie przyszło później, znacznie później niż u większości czytelników i teraz nadrabiam stracony czas :)

9. Wolisz wypożyczać książki z biblioteki czy je kupować?
Zdecydowanie kupować! Jestem pasjonatką, ale również kolekcjonerką książek. Nie oddam moich perełek za żadne skarby! Dlatego jak miałabym wypożyczyć z biblioteki książkę, którą pokocham, nie miałabym serca, żeby ją oddać :)

10. Czy Twoja sympatia jest książkoholikiem? ;) (jeżeli masz sympatię)
Wspomniałam już o tym w pytaniu nr 5. :)

11.Czego najbardziej nie lubisz w ludziach? 
Fałszerstwa, obłudy i ogólnie wrednego charakteru. Nienawidzę jak ktoś obgaduje za plecami,"kłamie w żywe oczy" i zdradza. 


No to teraz przyszedł czas na moje pytania! A co! Ułożyłam, według zasad, 11 pytań, a oto one:


1. Zdarza Ci się wybierać książki "po okładce"? Czy z tego powodu sparzyłeś/aś się, czy jesteś zawsze zadowolony/a?
2. Na co przeważnie zwracasz uwagę wybierając książkę? (recenzje innych czytelników, liczba stron, tytuł, autor, opis, okładka, itp.)
3. W jakim rodzaju literatury czujesz się jak "ryba w wodzie", a którego rodzaju nie trawisz za dobrze?
4. Czy według ciebie książka to dobry prezent?
5. Który aktor wcieliłby się najlepiej w postać Twojego ulubionego bohatera książkowego?
6. Wierność gatunkowi czy wierność autorowi?
7. Gdy słyszysz słowo "książka" - pierwsza myśl jaka Ci przychodzi do głowy to?
8. Książka, którą przeczytałeś/aś i uważasz, że należy ją omijać szerokim łukiem.
9. Zdarzyło Ci się zaglądać na koniec książki, żeby poznać wcześniej zakończenie?
10. Co przeszkadza Ci w czytaniu książek?
11. 3 książki, które masz na swojej liście "must have".


A do zabawy nominuję blogi (już nie wedle reguł, ale też sporą liczbę! :) ):


Mam nadzieję, że wszyscy przyjmą nominację :)
Pozdrowionka dla was i do kolejnego LBA :) :)

 

9 komentarzy:

  1. Dziękuję za odpowiedź ;)

    http://czytanienaszymzyciem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale obszerne odpowiedzi! Wiele się można z nich o Tobie dowiedzieć :) Napisałaś, że zajmowałaś się grafiką. Publikowałaś ją gdzieś? Być może Cię kojarzę, bo sama dość sporo w tym dawniej siedziałam.
    Naprawdę nie przeczytałaś żadnej lektury? Jak Ci się to w ogóle udało? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam stronę na fb z grafikami (obecnie nie aktywna :) ) Być może kiedyś do niej wrócę :) Faith-graphicgeek
      A lektury żadnej, naprawdę żadnej :) Co nie oznacza, że nie czytałam streszczeń :D Pozdrawiam moje Panie Polonistki :) Szczególnie tą z liceum - Tak Kochana! Zdałam maturę, chociaż mówiłaś, że z polaka polegnę! :) no ten tego, pewnie i tak tego nie przeczyta :D

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję za nominację, postaram się odpowiedzieć jak najszybciej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O ciekawe pytania i wiele można się też dowiedzieć o Tobie ;) a kamien z napisem love ciągle śpiewa w mojej głowie :D
    ksiazkomiloscimoja.blog spot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Też nienawidziłam fizyki... Te wszystkie równania, obliczenia itp. to po prostu ponad moje siły, ale jak na razie moja przygoda z fizyką się skończyła i jestem szczęśliwa z tego powodu :D
    Dziękujemy za nominacje! Odpowiemy jak znajdziemy chwilę czasu :D
    Pozdrawiam :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Łaaaaaaaa, ile pytań!
    Ile odpowiedzi!
    Jak w żadnej książce :D

    Też czekam na "Plagę samobójców" :) Ciekawi mnie ta pozycja...

    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Strasznie ci dziękuje za nominacje :) Oczywiście odpowiem, ale będziesz musiała troszeczkę poczekać, bo mam jeszcze dużo zaległości :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle pytań, a ja dodaję kolejne - także nominowałam Cię do LBA :) http://czytanie-chwile-rozkoszy.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń