niedziela, 24 kwietnia 2016

"Tylko Ty" Federico Moccia

PRZEDPREMIEROWO


Szukając szczęścia.


Federico Moccia to pisarz, który wyróżnia się niesamowitą prostotą pisania. Jego powieści są tak realistyczne, tak bardzo życiowe, że nie sposób się przy nich rozmarzyć. Nie ma naciąganych faktów, wymyślnych historii – jest prosto, lekko i przyjemnie. „Tylko Ty” to kontynuacja „Chwili szczęścia”. Obie książki są odzwierciedleniem prawdziwego życia. Ta historia mogła przydarzyć się każdemu z nas i dlatego tak bardzo chwyta za serca.

„Przeznaczenie można zmienić, każdy dzień jest inny, trzeba walczyć o zwycięstwo. Jesteś budowniczym własnego szczęścia, bo każdy dzień jest twój.”

Nicco zdaje sobie sprawę, że jest zakochany w Ani. Razem z Grubym wyruszają na poszukiwania dziewczyny do Polski. Są zachwyceni naszym krajem, jednak adres, pod który trafiają nie należy do Ani. Nicco już traci nadzieję, gdy nagle na jednym z bilbordów dostrzega swoją ukochaną. Okazuje się, że Ani to modelka, a zbieg różnych wypadków doprowadza go w końcu pod właściwy adres. Ale czy jego uczucie zostanie odwzajemnione?

„Dopiero kiedy coś stracimy, doceniamy, jak ważne to było.”

Zostałam pozytywnie zaskoczona. Myślałam, że kontynuacja „Chwili szczęścia” nie poruszy mnie już tak bardzo, że ten czar prysł z momentem przeczytania ostatniej strony. Jednak już od pierwszych kartek „Tylko Ty” rozprzestrzenia prawdziwą magię, która obezwładnia czytelnika. To książka, która ma taką siłę przyciągania, że pochłonięcie jej zajmuje jeden wieczór. Czytając „Tylko Ty” uśmiech nie schodził mi z twarzy. Autor zaskakuje prostotą, lekkością i przyjemnym stylem, który sprawia, że czytanie jest bajką.

Główni bohaterowie się nie zmieniają, choć poznajemy nowych, których od razu darzymy sympatią. W pierwszej części pokochaliśmy Nicco i Grubego, a teraz po prostu szalejemy za nimi. To przezabawni, sympatyczni młodzi ludzie, którzy zarażają nas swoim pozytywnym myśleniem i miłością. Pokazują, że warto walczyć o marzenia, o każdy dzień. Autor bardzo dobrze wykreował postacie, włożył w to całe serce i talent.

„Ta cisza znaczy więcej niż tysiąc słów, jest poezją, której nigdy nie będzie potrafił napisać, muzyką, której nigdy nie umiałby skomponować.”

Czytając książkę Federico Moccia, który opisuje Polskę – Warszawę, Kraków i Morskie Oko – to coś wspaniałego. Fabuła książki skupia się na poszukiwaniach Ani, która jest Polką. Dlatego Nicco wraz ze swoim przyjacielem przylatują do Polski i są nią zachwyceni. I muszę powiedzieć, że ja również pokochałam taką Polskę, jaką widzą cudzoziemcy na wakacjach. Jest piękna, wesoła, bajeczna i taka powinna być w oczach każdego.

Federico Moccia podniósł wyżej poprzeczkę. „Tylko Ty” jest według mnie lepsza od swojej poprzedniczki. Bardziej czaruje, zachwyca, intryguje i trzyma w napięciu. Jest humorystyczna i lekka. Pisana dobrym stylem, charakterystycznym dla pisarza, który nie powinien nikomu sprawiać trudności. Szczerze polecam książkę każdemu czytelnikowi, bo to naprawdę dobra powieść, która przez swoją prostotę i realność sprawia, że nie możemy o niej zapomnieć. To piękna opowieść o miłości, dążeniu do szczęścia, walczeniu o uczucia i odnajdywaniu siebie. Szczerze polecam!


Autor: Federico Moccia
Tytuł oryginalny: Sei tu

Seria Chwila szczęścia. Część Druga
Wydawnictwo Muza
Data wydania: 27 kwietnia
2016
Liczba stron: 320
Kategoria: literatura współczesna 
Moja ocena: 9/10











Za książkę dziękuję Wydawnictwu Muza.
http://muza.com.pl/




23 komentarze:

  1. Mogłam mieć tę książkę, ale ni czytałam tomu wcześniejszego. Może kiedyś się skusze na poznanie historii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, chociaż mam w planach "Chwilę szczęścia" i tą, jeśli pierwsza mi się spodoba. Czytałam za to wiele pozytywnych opinii o książkach tego pana i chyba muszę się skusić na więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o książki tego autora, to dotychczas czytałam tylko "3 metry nad niebem". Jego styl pisania jakoś mnie do siebie nie przekonał, ale może jednak na "Tylko ty" się skuszę! :)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/04/malfetto-mroczne-pietno.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Tego autora czytałam tylko "Wybacz, ale będę ci mówiła skarbie". Podobała mi się, więc po tę książkę też chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię stylu autora,więc raczej się nie skuszę. :)
    Pozdrawiam,
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Na mnie ta książka nie zrobiła wrażenia.

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem ciekawa obrazu Polski w tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem na tak! Z chęcią przeczytałabym tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba przeczytałabym tę książkę tylko ze względu na opis Polski.
    Pozdrawiam
    Jadwiga z Zajęczej Nory

    OdpowiedzUsuń
  10. Książkę czytałam, może nie była świetna, ale nie żałuje czasu z nią spędzonego.

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie sklejam recenzję o niej ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Zobaczyć Polskę oczami bohaterów to było coś wspaniałego! Chwyciło za serce dlatego spodobała mi się ta powieść :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa recenzja! :)
    Muszę sięgnąć po tę książkę! :)
    Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad I zaobserwujesz ja napewno się odwdzięcze! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa recenzja! :)
    Muszę sięgnąć po tę książkę! :)
    Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad I zaobserwujesz ja napewno się odwdzięcze! ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy nie jest przypadkiem on autorem "3 metry nad niebem"? Kocham ten film. mój ulubiony <3


    http://nonstopyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Wydaje się interesujące z chęcią bym po nią siegnęła ale nie wiem czy uda mi dorwać tom I :)

    Truskaweczka

    OdpowiedzUsuń
  17. Przyznaję, że podoba mi się umiejscowienie akcji i właśnie z tego względu z chęcią przeczytam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Brzmi naprawdę ciekawie, no i akcja w naszej ukochanej Polsce ;)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę przeczytać! Nie dość, że jest to książka autora cudownego "Trzy metry nad niebem", to jeszcze akcja ma miejsce w Polsce! Wow :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam ją na swojej półce i bardzo chciałabym ją przeczytać, wciąż jednak nie mogę się w ogóle do tego zabrać.
    Pozdrawiam,
    Kochamy Książki

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam żadnej książki autora, ale będę musiała kiedyś to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie przepadam za romansami. Kiedyś czytałam "Trzy metry nad niebem", autorstwa właśnie tej autorki, ale zbytnio mi się nie podobała. Wielbicielką nie jestem.
    Pozdrawiam,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie mogę się jakoś przekonać do tego autora, ale może kiedyś sięgnę po tą pozycję :)

    Zapraszam w wolnej chwili do mnie:
    kochajacaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń